Patienttilfredshedsundersøgelse 2015

Vi giver patienterne ordet!

Vi betragter alle vores patienter som individuelle personligheder med hver deres krav og ønsker til tandlægebesøget. Vi kan lide at modtage og servicere både nye og kendte patienter, og vi ved f.eks. hvor vigtigt det er, at man som ny patient bliver orienteret om alt det, der er almindelig viden hos den erfarne patient.

Juni 2015
Marie Schleisner, Klinikejer

Resultatet fra Zeptor Klinikudvikling

Da vi havde gennemført tilfredshedsundersøgelsen i 2013, konstaterede vi hurtigt, at Amager Tandklinik var en veldrevet tandklinik med endog meget stor fokus på patienternes tryghed og velbefindende.

Der var enkelte patienter, der efterlyste mere fleksible åbningstider og bedre telefonbetjening – men ingen efterlyste bedre tandbehandling, rådgivning eller service.

I mellemtiden har klinikken reageret på patienternes ønsker og har bl.a. indført længere åbningstider og lørdagsåbent – men vi var spændte på, om klinikken kunne fastholde de meget flotte resultater for både de dentalfaglige og servicerelaterede elementer, da vi startede den nye undersøgelse i maj i år.

Det kunne de!

Loyalitet skal man gøre sig fortjent til

Den høje andel af loyale patienter (patienter, der vil besøge klinikken igen næste gang de skal til tandlægen) fastholdes på 97%.

Tandlægeskræk skal håndteres med empati og professionalisme

Andelen af patienter, som fortæller at klinikpersonalets håndtering af deres tandlægeskræk medfører, at de får det bedre, er steget fra godt 80% i 2013 til godt 85% i år. Og analysen viser også at det er de patienter med den højeste grad af tandlægeskræk, der føler sig bedst hjulpet.

Pris, pris, pris

Kun de færreste mennesker er ligeglade med prisen, og også på Amager Tandklinik er prisen i fokus hos mange patienter. Men klinikken er rigtig god til at ’forventningsafstemme’ prisen med patienterne undervejs i behandlingen: Èn ting er jo, at der godt kan være tale om mange penge! Noget andet er, hvis patienten ikke har fået en forståelig forklaring på, hvorfor prisen er som den er, hvornår der kan ydes tilskud og hvilke udgifter man som patient har sparet på sigt ved at få den korrekte behandling nu.

Disse økonomiske aspekter håndterer personalet fint på Amager Tandklinik, og faktisk har flere patienter givet udtryk for at prisen var lavere end forventet...

Amager Tandklinik har holdt det meget høje kvalitetsniveau og har oven i købet hævet niveauet et par streger på væsentlige punkter som f.eks. evnen til at håndtere tandlægeskræk. En flot præstation!

Juni 2015
Kurt Skjold, Zeptor Klinikudvikling

Fremfor at vise en masse tal og grafer, har vi i stedet valgt at give vores patienter ordet! Rundt omkring på hjemmesiden kan du læse patienternes egne ord om deres oplevelser hos os.

Tandplejeren er utrolig sød og giver sig god tid, hvilket man som nervøs patient sætter stor pris på.
Karina, København NV

Amager Tandklinik

Professionel tandbehandling på moderne klinik

Bestil tid på tlf. 32 55 13 00


Som medlem af Tandlægeforeningen er vi forpligtet til at efteruddanne os løbende.


Vi har arbejdstilsynets grønne smiley


Vi støtter Dansk Røde Kors

Åbningstider

Ring venligst
Vi besvarer normalt telefonen i følgende tidsrum:
Man 7-18
Tirs 7-17
Ons 7-16
Tors 7.30-15.30 (lige uger 7-15)
Fre 7-16

Telefon- og åbningstider kan variere i ferieperioder mv.

Find os

Amager Tandklinik
Amagerbrogade 175, 1. sal
2300 København S

Vis på kort
Rejseplanen

Tlf. 32 55 13 00
mail@amagertandklinik.dk

Sikker kontaktformular